اشتراک لوکال هاست در بستر اینترنت

احتمالا برای شما هم پیش اومده که داشته باشید روی یه پروژه‌ای کار بکنید روی سیستم خودتون و یکی از دوستان، همکاران یا هرکس دیگه‌ای بخواد پروژه شما رو ببینه، ولی هنوز پروژه تکمیل نشده که شما بخواید فرآیند های مربوط به deploy پروژه رو انجام بدید.

خب توی این موقعیت یه راه اینه که بگیم صبر کنن تا پروژه تموم بشه و شما دیپلوی بکنید، یه راه دیگه اینه که سورس کد پروژه رو بهش بدیم و نحوه راه‌اندازی رو هم بهش بگیم(البته این راه خیلی دردسر داره خصوصا اگه از دیتابیس های خاصی استفاده بکنید رو پروژه یا …) و البته یه راه دیگه که برای این مورد از همه عقلانی تره! اونم استفاده از یه سری سرویس که بهمون یه آدرس public توی اینترنت بدن تا بدیم به بقیه تا از چیزی که ساختیم لذت ببرن و کلی قربون صدقمون برن ؟

البته توجه داشته باشید آدرس‌هایی که می‌گیریم به صورت موقت در دسترس هستن و زمانی که اجرای دستور متوقف بشه اون آدرس‌ها هم دیگه در دسترس نیستن.

localhost.run

این سرویس نیاز به نصب نداره و با یه دستور می‌تونید به هدفتون برسید :)

sharelocal1

ssh -R 8080:localhost:3000 ssh.localhost.run

کافیه بجای 3000 پورتی که پروژتون روش listen می‌کنه رو بنویسید.

Ngrok

برای استفاده از ngrok [بخونید اِن‌جی‌روک] لازمه که فایل اجراییش رو دانلود بکنید و بعد از اینکه ثبت‌نام کردید و authtoken‌تون رو گرفتید با دستور زیر authtoken اتون رو بهش بدید.

ngrok authtoken YOUR_TOKEN

و بعد با دستور زیر آدرس public اتون رو بگیرید.

ngrok http PORT_NUMBER

sharelocal2

همونطور که میشه از تصویر بالا متوجه شد ngrok یه اینترفیس وب روی پورت 4040 ارائه می‌کنه که می‌تونید ریکوئستایی که اومده همراه با جزئیات ببیند و حتی اونا رو تکرار کنید.

ضمنا با استفاده از ngrok tcp 22 می‌تونید اجازه دسترسی به کامپیوترتون از طریق ssh رو به هرکسی که توی اینترنت هست بدید ؟؟

tunnelto

برای استفاده از این ابزارم لازمه که فایلش رو دانلود کنید و بعد با دستور زیر پورت مورد نظرتون رو share کنید.

sharelocal3

می‌تونید subdomain شخصی هم تعریف کنید (حتی توی پلن رایگان) برای اینکار کافیه access key داشته باشید و بعد با دستور زیر اون رو به ابزار بدید.

tunnelto set-auth --key YOUR_KEY

و بعد به شکل زیر می‌تونید ساب‌دومین مد نظرتون رو بهش بگید.

sharelocal4

به همین خوشمزگی.امیدوارم که چیزایی که گفتم به کارتون بیاد ؟